Happy Chinese New Year! - Reisverslag uit Xi'an, China van Ling Fan - WaarBenJij.nu Happy Chinese New Year! - Reisverslag uit Xi'an, China van Ling Fan - WaarBenJij.nu

Happy Chinese New Year!

Door: Ling Fan

Blijf op de hoogte en volg Ling

22 Februari 2007 | China, Xi'an

Dear people,

Happy Chinese New Year to you all!!! As I said before, I'm spending this year's Spring Festival in the beautiful city called Xi'an. It's really worth the traintrip of 32 hours (a new personal record!). It wasn't easy at all to get a trainticket right before the Spring Festival, but thanks to a dear friend I was able to get one. Thank you so much ;-)! This is already my 6th day in this city and I've already seen all kinds of wonderful things. The center of the city is surrounded by an ancient citywall, there are lots of buildings built in a traditional Chinese style, there are a Bell Tower and a Drum Tower which are standing here for hundreds of years. There's also a very touristic Xinjiang road near the Drum Tower where you can all kinds of delicious and cheap muslim food, and ofcourse I have been spending quite some time in that road ;-D I really love this city!
I suppose you cannot say that you've been to Xi'an if you haven't seen "Bing Ma Yong" (Terracotta Army). I was amazed to see what they digged up in 1976 and how good the condition was of those statues. I'm still enjoying my time here in Xi'an and when I'm back in Wuxi I'll add some pictures I made here. I'm looking forward to all the reactions you leave here. I really enjoy reading them, but unfortunately I'm very lazy at replying :-P

  • 22 Februari 2007 - 15:20

    Winston:

    Ling,
    Nice 2 C that u enjoying ur time!!Untill how long are u planning to stay in China?Because August i'm planning 2 come to china..My planning is Beijing-Shanghai-(Tai Pe)- Hongkong...So let me know..and i'm enjoying ur blogs...

  • 24 Februari 2007 - 00:09

    Jin:

    jah, Ling, blijf schrijven. Fijn om je blog te lezen; op deze manier kan ik weer even wegdromen...en terugdenken aan mijne tijd in het buitenland...(still dreaming)

  • 26 Februari 2007 - 13:26

    Lil' Ling:

    Heysz grote Ling! A nice New Year to my bro 2! ^^
    Mama en k hadden net ff zin om je site te checken. En... als eerste natuurlijk naar de foto's! Volges mij is het echt een mooi businessleventje daar! Zeer relaxed, als k zo naar je foto's kijk. Mama wilt jou weer z.s.m. trug zien, net als iedreen hier =P
    Vanaaf is bij de Haandert onze jaarlijkse Chinees Nieuwjaarfeest, en we gaan er volop van genieten. Ik ga pianospelen voor het grote publiek, en kleine Ming gaat dansen! En natuurlik gaat Mama zoals gewoonlik zingen en veel prijzen winnen bij de lotto! =D

    De GameCube bij ons staat al 'n klein beetje stof te verzamelen, omdat al die leuke games bij jou in Rotterdam liggen! Ik wil ze spelen als je trug bent =O en nog iets: kleine Ming wilt nie meer samen met mij in één kamer, dusz was r maar één optie: JOU kamer inpikken... bed een klein beetje oncomfortabel maargoed =P

    Hep je ook eens met de Wii gespeeld? k hoop natuurlik dat je die haalt, dan kunnen papa en mama ook es meegenieten met ons ;D

    Maar k zie je later! Nog lkkr een half jaar genieten in China, land van onze dromen, en dan weer trug naar dit kleine kouwe landje...

    Groetjusz van Ling Fong, familie Fan en heel veel vaste klanten (incl. Ai, Har, Karel, Truus etc.) en nog andere mensen...

    (ook groetjes van Kim van de basisskool! Zij wordt in mei moeder! 8-O )

  • 26 Februari 2007 - 15:55

    Nana:

    Hi KING LING!!

    kan ni zai Xian de yangzi, jiu zhidao ni zai nar wan de kaixin!! Chunjie guoqu le, ni jiayou gongzuo!! xiaoxin ziji shenti a!!! :)

  • 15 Maart 2007 - 16:19

    Yukari:

    Hoihoi Ling,
    het bevalt je nog goed daar volgens mij?? Echt zo leuk en ik ben zo jaloers op je!
    Als het goed is krijg ik deze maand definitief te horen of ik in september op het vliegtuig naar Nagasaki mag! Ik ben echt zo zenuwwappig, ik wil zoooo graag mee! Maar jah, we zien wel hoe dat gaat lopen.
    Hoe was Nanjing btw? Nog iets terug gezien van de Japanse misdaden? Ik wist er helemaal niks van, maar toevallig ben ik nu het boek van Iris Chang aant lezen: The Rape of Nanking. Echt gruwelijk >.< Maar ik heb in Rotterdam ook het Chinese nieuwjaar gevierd met vele andere Chinezen. Er was een vooraanstaand artiestengroep uit Nanjing naar de Doelen gekomen, was echt heel mooi!
    Nou, kblijf lezen, hou ons op de hoogte en de foto's zijn ook super!
    Kus, Yuk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ling

I got an internship at a dutch company called Fun Industries (www.funindustries.nl). They have their factory in Wuxi (a city not far from Shanghai). For at least a half year I will work there. I'm looking forward to the new things I'm going to see and experience.

Actief sinds 19 Aug. 2006
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 19944

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2006 - 10 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: